Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2018 12:49 - Истината за схватката между монаха-воин Пересвет и монголеца Челубей
Автор: georgisirakov Категория: История   
Прочетен: 936 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Какво не е написано в житието Епископ Митрофан (Баданин) Източник: Православие.Fm Неотдавна, при събеседване със Светейшия Патриарх аз обърнах внимание на картината, закачена в приемната му. Това беше оригиналната картина на Павел Риженко „Победата на Пересвет”. На платното е изобразена знаменитата схватка между непобедимия татаро-монголски богатир Челубей и нашия Александър Пересвет-монаха, който със специалната благословия на преподобния Сергей Радонежски излязъл със своя събрат Андрей Ослябей на битката на Куликовското поле. Великата мъдрост и прозорливост на забележителния руски светец, преподобния Сергей се проявила в същността си в тази схватка. Това било битка между силите на светлината и силите на мрака. И това въобще не е фигуративен израз, а самата същност на събитията, настъпили на 8 септември 1380 г. Когато ние стояхме пред тази картина, един от игумените на Троицко-Сергиевата лавра ни разказа такава история. В лаврата има монах, който по време на своята младост, а и много след това, бил увлечен от източните духовни традиции и бойни изкуства. Когато започнала перестройката, решил с приятели да замине за Тибет, за да постъпят в някакъв будистки манастир. От 1984 г., когато манастирите в Тибет бяха отворени за достъп, наистина, с ограничени квоти, много чужденци започнали да отиват там. И трябва да заявим честно, че отношението към чужденците в манастирите било изключително лошо: все пак това е тибетската национална духовност. Нашият бъдещ монах и неговите приятели били разочаровани: те така се стремяли към това възвишено учение, към това братство, духовни подвизи, мантри и молитви. Това отношение продължава докато тибетците научават, че пред тях са руснаци. Те започнали да говорят помежду си и в разговора прозвучала думата „Пересвет”. Оказало се, че името на този руски монах било записано в особено свята книга, където били записани най-важните духовни събития. Победата на Пересвет е донесена като събитие, което е изпаднало от обичайния ход на нещата. Оказало се, че Челубей не бил просто опитен воин и богатир-той бил тибетски монах, обучен не само в системата на бойните изкуства в Тибет, но и усвоил най-старата практика на бойната магия-Бон-по. В резултат на това той достигнал върхът на това посвещение и получил статус „безсмъртен”. Словосочетанието «Бон-по» може да се преведе като „бойно училище за магическа реч”, т. е. изкуството на борбата, в което методите на борба безгранично се увеличават за сметка на привличане със сила на магически заклинания могъщите сили на чужд свят-демони (бесове). В резултат на това човек признава "силата на звяра" или просто казано се превръща в демонско същество, симбиоза между човек и демон, става демоничен. Плащането за такава услуга е безсмъртната душа на човек, който дори и след смъртта няма да може да се освободи от тези ужасни посмъртни прегръдки на силите на тъмнината. Считало се, че такъв монах-воин е практически непобедим. Броят на такива избрани от духовете, тибетските воини винаги е бил изключително малък, те се считали за особено явление в духовния живот на Тибет. Затова Челубей бил изложен за бой с Пересвет-за да разбият руснаците духовно преди началото на битката. На известната картина на В. М. Веснецов и двамата воини са изобразени в броня, което изопачава дълбокия смисъл на случващото се. Павел Риженко написа тази история по-коректно. Пересвет в битката излязъл без броня-с облекло на руски монах и копие в ръка. Затова самият той получи тежка рана от Челубей. Но „безсмъртния” той убил. Това предизвиква пълно объркване в татарската армия. Пред очите им станало това, което по принцип не могло да бъде. Обичайният ход на нещата бил нарушен и непоклатимите закони на езическия свят бяха разтърсени. И до днес слугите на духовете на тъмнината, майстори на бойни изкуства, пазят спомен за факта, че има "руснаци", които имат свой Бог, чиято сила е непобедима. И този руски Бог е преди всичко техен бог, а войниците на този Бог са непобедими. Епископ Митрофан (Баданин) Източник: Православие.Fm http://www.pravoslavie.ru/82422.html Куликовската битка се е състояла на 8 септември 1380 на Куликовото поле, близо до река Дон (днешна Тулска област). Обединените войски на повечето руски княжества, водени от Дмитрий Иванович (получил след битката прозвището Донски), велик княз на Москва и Владимир, разгромяват армията на Мамай, един от претендентите за трона на Златната орда. В утрото на 8 септември на десния бряг на река Непрядва са разположени само 6 полка от руската войска. В 12 часа на Куликово поле се появили и монголите. Почти веднага започва битката, след единоборство между монголеца Челубей и руския монах-воин Александър Пересвет.


Тагове:   битка,   Пересвет,   монах-воин,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: georgisirakov
Категория: Регионални
Прочетен: 196225
Постинги: 116
Коментари: 27
Гласове: 796
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031